Challenge B.I.G - Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Challenge B.I.G - Forum

1.000 cycling climbs/ascensions cyclistes
 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Hej

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Heff




Posts : 19
Join date : 2011-06-08

Hej  Empty
PostSubject: Hej    Hej  Icon_minitimeSat Mar 03, 2012 10:52 am

Oj det va länge sen man var här Smile
Har hunnit skaffa racer ( Verenti Kilmeston), gått ner 25kg i vikt, kört Tosseberg, cyklat ca 500 mil.... Smile
Och nu kommer en fråga specifikt till dej Jerry: vad kan man räkna med för kostnad på en långtur liknande den du gjorde i somras ?
Inte för att jag är på lång väg lika bra (lika många toppar under lika lång tid) men man kan få en hint iaf Smile (2013)


Mina nästa mål för denna säsong är 4 st, Big 34 - 37 vilket jag borde klara av Smile förhoppningsvis Smile
Och försöka mej på en "Gudfar" på hunneberg Smile den kan dock bli tung.

Cykla lugnt Smile
/Heff
Back to top Go down
eyeless

eyeless


Posts : 133
Join date : 2008-01-12
Location : Sweden

Hej  Empty
PostSubject: Re: Hej    Hej  Icon_minitimeMon Mar 05, 2012 4:14 pm

Heff wrote:
Oj det va länge sen man var här Smile
Har hunnit skaffa racer ( Verenti Kilmeston), gått ner 25kg i vikt, kört Tosseberg, cyklat ca 500 mil.... Smile
Och nu kommer en fråga specifikt till dej Jerry: vad kan man räkna med för kostnad på en långtur liknande den du gjorde i somras ?
Inte för att jag är på lång väg lika bra (lika många toppar under lika lång tid) men man kan få en hint iaf Smile (2013)


Mina nästa mål för denna säsong är 4 st, Big 34 - 37 vilket jag borde klara av Smile förhoppningsvis Smile
Och försöka mej på en "Gudfar" på hunneberg Smile den kan dock bli tung.

Cykla lugnt Smile
/Heff

Hej Heff,

Låter ju toppen! Vet faktiskt inte vad resan i somras kostade ... men räkna med resa: ca. 3000 kr med cykel (ofta svårt att få klart i pris helt innan man är hemma igen beroende på flygbolag och packning). Sedan har jag kunnat klara mig på 600 kr/dag, men troligen är det mer 800 kr/dag som gäller nu om man skall bo på billiga hotell och äta ok (inkl. ny slang, däck längs med vägen). Så är det bara att kalkylera hur länge man har råd att vara borta. Dyrast är det i Frankrike och på större orter i andra delar av Alperna. Billigast kommer du undan om du bor ute på landet i Italien, Schweiz och Österrike. Halvpension går ofta få i Italien för 40€. Så undvik att spendera mycket tid i södra franska alperna och undvika stora byar/städer.

Lycka till!
Jerry
Back to top Go down
http://cycloclimbing.com
Heff




Posts : 19
Join date : 2011-06-08

Hej  Empty
PostSubject: Re: Hej    Hej  Icon_minitimeMon Mar 05, 2012 7:45 pm

Tack för det supersnabba svaret =) lite klokare blev man ^^
Dags att börja planer bara Smile
/Heff
Back to top Go down
Sponsored content





Hej  Empty
PostSubject: Re: Hej    Hej  Icon_minitime

Back to top Go down
 
Hej
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Challenge B.I.G - Forum :: In your language / Dans votre langue :: På Svenska-
Jump to: