Challenge B.I.G - Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Challenge B.I.G - Forum

1.000 cycling climbs/ascensions cyclistes
 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Halloj :)

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Heff




Posts : 19
Join date : 2011-06-08

Halloj :) Empty
PostSubject: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeWed Jun 08, 2011 12:21 pm

Har precis gått med denna "Klubb" och ser fram emot att klättra i berg Smile
Klättra har aldrig varit min starka sida ( om det nu finns nån Smile ) men har iaf kört vättern, finnmarksturen och andra motionslopp.
48 år ung och något överviktig ( 40 kg ung. Smile ), tror dock att detta är något för mej....ska försöka iaf Smile
kommer att köra på en mtb med släta sulor till att börja med, sen får man se om det blir en racer/cross.
Tips emottages gärna vad gäller Challange B.I.G, små som stora.
MVH
Ola gustafsson
Member 3610
Back to top Go down
daniel gobert
Admin
daniel gobert


Posts : 490
Join date : 2007-08-18
Age : 65
Location : Belgrade (Namur-Belgique)

Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeTue Jun 14, 2011 11:25 am

Hej, Ola
Vällkommen på Challenge BIG.
Vår manager i Sverige ska svara dig.
Med vännliga hälsningarna
Dan
Back to top Go down
https://big-forum.forumotion.com
eyeless

eyeless


Posts : 133
Join date : 2008-01-12
Location : Sweden

Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeTue Jun 14, 2011 4:33 pm

Heff wrote:
Har precis gått med denna "Klubb" och ser fram emot att klättra i berg Smile
Klättra har aldrig varit min starka sida ( om det nu finns nån Smile ) men har iaf kört vättern, finnmarksturen och andra motionslopp.
48 år ung och något överviktig ( 40 kg ung. Smile ), tror dock att detta är något för mej....ska försöka iaf Smile
kommer att köra på en mtb med släta sulor till att börja med, sen får man se om det blir en racer/cross.
Tips emottages gärna vad gäller Challange B.I.G, små som stora.
MVH
Ola gustafsson
Member 3610

Hej Ola!

Kul med fler svenska medlemmar. BIG har ju en lista på 1000 "klättringar" (kan inget bra ord på svenska) och det finns BIG i nära nog alla länder i Europa inklusive Sverige. (Utanför Europa kan man själv välja några lämpliga platser om man reser så långt.) Själv har jag varit väldigt dålig på att besöka de svenska BIG som finns i listan och har bara varit uppe på Hunneberg, som jag kunde nå på dagsetapp från Göteborg. Annars ligger det nära till hands att börja med att besöka svenska BIG. (Dock har inte jag varit med om att välja dem och tycker väl kanske inte alltid att de är de bäst valda, men så är det säkert i andra länder också.)

Poängen med BIG är att komma ut och se nya platser som kan vara intressanta och som någon åtminstone tyckt varit intressant. Nere i Europa finns flera av de mest kända klättringarna med och jag varmt rekommendera dig att någon gång passa på att besöka några BIG nere i Europa. Flera är väldigt tuffa klättringar, men absolut inte alla. Se Mallorca t.ex.

Själv är jag ganska ambitiös och cyklar en hel del i Alperna i tuffa stigningar, men om du ligger på och tränar är du snart där också och det är mycket vackert där!

Hör av dig med specifika frågor du har, så svarar jag efter förmåga!

Välkommen!
Jerry

Back to top Go down
http://cycloclimbing.com
Heff




Posts : 19
Join date : 2011-06-08

Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeTue Jun 14, 2011 8:14 pm

Tack för det varma välkomnandet Dan och Jerry Smile.
Ska ta 3 st nu i helgen, Högkullen, Hunneberg och Klevaliden, men mitt mål är ju förstås att komma till "riktiga" toppar Smile.
Man blir verkligen inspererad av er andra som klättrat både högt och långt Smile.

mvh
Ola aka Heff
Back to top Go down
eyeless

eyeless


Posts : 133
Join date : 2008-01-12
Location : Sweden

Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeTue Jun 14, 2011 8:25 pm

Heff wrote:
Tack för det varma välkomnandet Dan och Jerry Smile.
Ska ta 3 st nu i helgen, Högkullen, Hunneberg och Klevaliden, men mitt mål är ju förstås att komma till "riktiga" toppar Smile.
Man blir verkligen inspererad av er andra som klättrat både högt och långt Smile.

mvh
Ola aka Heff

Hej Heff,

Du får sikta på att göra en riktig tour nere i Alperna när du fyller 50 på en riktig racer!

Lycka till!
Jerry
Back to top Go down
http://cycloclimbing.com
Heff




Posts : 19
Join date : 2011-06-08

Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitimeWed Jun 15, 2011 7:31 am

Ingen dum ide alls Jerry Smile och tack.

/Heff
Back to top Go down
Sponsored content





Halloj :) Empty
PostSubject: Re: Halloj :)   Halloj :) Icon_minitime

Back to top Go down
 
Halloj :)
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Challenge B.I.G - Forum :: In your language / Dans votre langue :: På Svenska-
Jump to: